måndag 20 juni 2011

Mitt härliga New York

Jag sitter och tänker tillbaka på min tid i New York. Det stora äpplet, som det enligt polisen heter på grund av att det sprang hästar här under den "gamla goda tiden". Jag har mötts av så många intryck vandrandes längs med gatorna och avenyerna, det ena huset högre än det andra likt en kapplöpning mot skyarna. Jag har dock valt ut ett par guldkorn som jag vill dela med mig av till mina nära och kära där hemma, på andra sidan Atlanten.


Empire State Building


Central Park


Brooklyn Bridge 


Ett av alla mysiga diners 


 Frihetsgudinnan


Hudson River 


Times Square

Som synes en hel del ögongodis från det stora landet i väst. Nu bär det av mot Washington för att ära president Barack Obama med ett besök. Väl mött önskar Jonas!

1 kommentar:

  1. Synd Jonas att vi skulle missa dig i New York! Men du verkar ha haft en lika bra upplevelse vi har haft i The Big Apple! Hoppas att vi får träffa dig om du åker vidare i USA!

    SvaraRadera